poniedziałek, 22 sierpnia 2011

Jak ułatwić sobie życie.

Jak już zapewne zauważyłyście - lubię mieć wszystko pod kontrolą i cenię porządek. Ważne są też dla mnie proste rozwiązania, które pozwalają mi zaoszczędzić czas i pieniądze. Oto kilka wskazówek, które ułatwiają pracę w kuchni.

Cukier waniliowy.
Laski wanilii, z której już wyskrobałam ziarenka wkładam do słoiczka z cukrem i szczelnie zakręcam. Po kilku dniach mam domowy aromatyczny cukier waniliowy! Jest to oszczędne, gdyż laski wanilii są kosztowne, a w ten sposób wykorzystasz je do końca.


Jak pozbyć się przypraw z sosu lub zupy.
Metodę tę stosuję tylko na proszone kolacje lub przy niespodziewanych wizytach. Mnie ani mojemu partnerowi nie przeszkadzają liście laurowe czy ziele angielskie w potrawach, nie wypada jednak, aby gość musiał je wyławiać. Wkładam więc takie przyprawy do zaparzaczki do herbaty i w niej gotuję w zupie. Potem wyjmuję całość i gotowe!

Cytryna do drinków.
Zimą zawsze mam w domu cytrynę, bo ubóstwiam pić z nią herbatę. Jednak latem często o niej zapominam. Aby móc uraczyć gości i samą siebie wodą z cytryną lub dodać ją do drinka, kroję cytrynę na kawałki i wkładam do dużego opakowania na lód, wypełniam wodą i zamrażam. Podobnie można zrobić z innymi owocami - to śliczna dekoracja. I jeszcze jedna wskazówka - aby kostki lodu były błyszczące i przezroczyste używamy przegotowanej wody.

Weki.
Niestety nie mam czasu, by codziennie gotować zupy. Dlatego zawsze gotuję wielki gar, a potem robię weki. To bardzo prosty i trwały sposób przechowywania. Ponadto, gdy gotuję esencjonalny rosół, zamrażam go w pojemnikach na lód. Potem, gdy potrzebuję bulionu do sosu czy jako zaprawę pod zupę, mam pyszny, domowy rosół, a nie ten z kostki, którego nie lubię.

Porządek w kuchni.
To bardzo usprawnia pracę! Zawsze produkty przesypuję do pojemników, które mają przyklejoną schludną karteczkę ze starannym i ładnym opisem. Pojemniczki muszą być szczelne i przechowywane w ciemnym miejscu, np. szafce. To modyfikacja metody mojej Mamy, która odcina nazwę z oryginalnego opakowania i wkłada ją do słoika. Po co jednak go otwierać, by znaleźć kartkę, skoro można umieścić opis na zewnątrz? Chwila pracy, którą będziecie się cieszyć przez długie lata.

Tarka w lodówce.
Aby z łatwością zetrzeć czekoladę na wiórki, schłodź tarkę. Bardzo prosta i skuteczna metoda.

Wydobyć smak.
Do słodkich potraw dodaj odrobinę soli, a do pikantnych - cukru. To wzmocni i wydobędzie ich smak.

2 komentarze:

  1. podoba mi się pomysł na cukier waniliowy ;) mam w planach robienie esencji z wanilii, więc przy okazji zrobię i cukier.
    i cenna uwaga z wodą przegotowaną do przygotowania lodu - nie wiedziałam o tym, że wtedy się pięknie błyszczy.

    pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dobre i ciekawe porady :) Dodaję do obserwowanych.

    PS. Dziękuję za odwiedziny i komentarz oraz zapraszam częściej :)

    OdpowiedzUsuń